En glad loser

Limpar in med 65 i hjärter i tidig position. En snubbe höjer till 1,5x pot och får syn av Fi2 och undertecknad.

Floppen kommer KQQ, 2 ruter.
Jag checkar, snubben gör en liten c-bet, Fi2 lägger sig och jag floatar.

Turn är spader 5, så nu är det 2 färgdrag ute. Fi checkar, och jag likaså med mitt bottenpar för att ge Fi en chans att bluffa river.

River är blank, klöver 4, ett bra kort för mig. Fi gör en liten satsning och jag synar givetvis med mitt lilla par. Men vänta nu. Potten skjuts till honom. WTF?

Det visar sig att jag inte alls hade ett par, jag hade nämligen läst min hand fel och sitter med 76, 7 hög alltså.

Fi har AJ, och tar hem potten med A hög. Vilket var precis det jag satte honom på. Så min read var i alla fall bra och jag får mig ett gott skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0