Äntligen

Cigarettrök är så jävla vidrigt. Lås in alla rökare som inte visar hänsyn, och kasta bort nyckeln. Det går faktiskt att röka utan att tvinga på sina medmänniskor stanken som medföljer, jag känner flera som klarar av det galant.

Sen har vi tyvärr en massa puckon som säger "Min frihet då?" Vaddå din frihet? Ni kan väl inte förvänta er att det ska vara okej att förpesta luften för den majoritet som föredrar ett liv utan lungcancer. Andrahandsrökning är också farligt. Tycker ni att ni har någon slags rätt att göra oss icke-rökare sjuka? Hur dumma i huvudet är ni egentligen?




Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag är själv rökare och ÄLSKADE när det blev rökförbud på restauranger osv, man vill inte gärna sitta och äta en god middag i ett rum fullt av cigarettrök, eller stinka av rök när man kom hem efter en kväll av dansande.

Jag har precis kommit hem efter att ha bott i BC, Kanada ett år och där har dom en lag alla andra borde nappa på. Där är det förbjudet att röka på uteserveringar så väl som det är lag på att man måste vara fem meter från dörröpningar, fönster och luftintag - och det är nog så pass långt man kan gå utan att förbjuda rökning helt och hållet.

2010-05-18 @ 10:05:36
Postat av: Sanna

Tss, jag glömde ju det viktigaste - Jag diggar din blogg som fasikens, kikar in varje dag och hoppas på ett nytt inlägg. Keep up the good work!

2010-05-18 @ 10:06:55
Postat av: Chocolate

Alltid intressant att höra åsikter från den mööörka sidan. 5 meter är bra, 50 vore ännu bättre...



Man kan också göra som lassarettet där jag bor - stoppa upp en skylt med rökning förbjuden utanför entrén och sen en stor askkopp alldeles brevid. Suck.



Tack för dom snälla orden :)

2010-05-20 @ 14:34:15
URL: http://chocoiate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0